lillesyd friskole

Lillesyd Friskole er en Grundtvig-Koldsk-inspireret udeskole, der værner om nærhed i hverdagen, hylder fællesskaber og forskelligheder samt prioriterer barnets kreative udfoldelse i nært samspil med naturen.

lillesyd friskole

ÅBENT HUS

Har du et barn fra 2018, der skal starte i skole i det kommende skoleår? Eller går i med overvejelser om et skoleskifte?
Tilmeld dig til vores åbent hus arrangement og hør mere om vores skole samt skolestart og opskrivning.

Få et indblik i den undervisningstilgang Lillesyd Friskole arbejder ud fra, i Phie Ambos dokumentarfilm “Genopdagelsen”  fra 2019.

Vi kan varmt anbefale alle at se hele filmen gratis på filmstriben.dk.
LINK TIL FILMEN

i Naturen kan du lære alt

Som udeskole, undervises børnene i naturen, om naturen og af naturen. Vi tror på, at denne tilgang giver skolens børn bæredygtige grundvilkår i den foranderlige fremtid, de går i møde. Hvis børn skal lære at værne om vores fælles natur og miljø, skal de kende den, se den, høre den, dufte den og mærke den.

Gennem skolens fokus på det jordnære sår vi nysgerrighed for læring af naturens kompleksitet, som kan vinkles ind i alle fag. Med denne tværfaglige og projektorienterede tilgang opnår børnene en faglighed, der lever op til de obligatoriske læringsmål – og mere til.

Følg med i hvad vi laver for tiden

i Naturen kan du lære alt

Som udeskole, undervises børnene i naturen, om naturen og af naturen. Vi tror på, at denne tilgang giver skolens børn bæredygtige grundvilkår den foranderlige fremtid de går i møde.

Gennem skolens fokus på det jordnære, sår vi nysgerrighed for læring af naturens kompleksitet, som kan vinkles ind i alle fag. Med denne tværfaglige og projektorienterede tilgang opnår børnene en faglighed der lever op til de obligatoriske læringsmål – og mere til.

Få et indblik i den undervisningstilgang Lillesyd Friskole arbejder ud fra, i Phie Ambos dokumentarfilm “Genopdagelsen” fra 2019.

Afspil video

Vi kan varmt anbefale alle at se hele filmen gratis på filmstriben.dk.

KONTAKT OS

Du er altid velkommen til at skrive til os, hvis du har spørgsmål, eller ønsker at høre mere om skolen.

Vi ser frem til at møde dig og dit barn i øjenhøjde.

KONTAKT OS

Vi ser frem til at møde dig og dit barn i øjenhøjde.